حوادث استرالیا؛ آتش سوزی

آتش سوزی در جزیره فریزر مهار شد

در پی آتش‌ سوزی‌ های جنگلی گسترده در جزیره «لا پالما»، یکی از جزیره‌ های مجموعه جزایر قناری، از هزاران نفر از ساکنان آن خواسته شده تا خانه‌هایشان را ترک کنند.
کد خبر: ۱۴۱۶۴۰۵

به گزارش جام جم آنلاین، آتش‌نشان‌ها در تلاش هستند تا این آتش‌ سوزی جنگلی را کنترل کنند. این آتش‌ سوزی اوایل روز گذشته (شنبه) آغاز شد و تاکنون ۴۵۰۰ هکتار زمین و حداقل ده‌ها خانه را سوزانده است.

همچنین حدود ۴۰۰ نفر از سازمان‌های مختلف برای مهار آتش به این جزیره رفته‌اند.

به گفته مقامات محلی، بیش از ۴۲۰۰ نفر از ساکنان این جزیره تاکنون تخلیه شده‌اند اما تعدادی از اهالی لا پالما حاضر به تخلیه نشده‌اند.

«فرناندو کلاویخو»، رئیس دولت منطقه‌ای جزایر قناری گفت که «مقاومت در برابر رها کردن خانه‌ها وجود دارد» اما اولویت اول ما باید نجات جان افراد باشد.

آتش سوزی اولیه در ناحیه «ال پینار» در «پونتاگوردا» در شمال غربی جزیره لا پالما آغاز شد و سپس به سمت جنوب و شهر «تیجارافه» گسترش یافته است.

کلاویخو دلیل گسترش سریع آتش به مناطق مختلف را «وزش باد، شرایط آب و هوایی و همچنین موج گرمایی که در حال حاضر وجود دارد» دانست. اواخر روز گذشته او گفت که پیشرفت‌هایی در مهار آتش‌سوزی به وجود آمده اما هنوز به طور کامل مهار نشده است.

یک هواپیمای مخصوص آتش‌نشانی برای مهار آتش‌ سوزی از دیروز مورد استفاده قرار گرفته و رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که دومین هواپیما هم امروز (یکشنبه) به عملیات اطفای حریق خواهد پیوست.

ارتش اسپانیا نیز ۱۵۰ نفر از آتش نشانان خود را به این جزیره اعزام کرده و انتظار می رود یک واحد دیگر نیز به این منطقه بروند. صلیب سرخ نیز تاسیساتی را برای کمک به تخلیه‌ شدگان ایجاد کرده است.

«پدرو سانچز»، رئیس‌جمهوری اسپانیا در حساب توییترش نوشت که با کلاویخو صحبت کرده و «همبستگی خود را با مردم آسیب‌دیده» از آتش‌سوزی اعلام کرده و گفت که «همه امکانات لازم» را در اختیار مقامات لا پالما در این خصوص قرار خواهد داد.

این آتش‌سوزی در بحبوحه موج گرمای فزاینده‌ای رخ می‌دهد که دمای هوا را در بسیاری از مناطق جنوبی اروپا افزایش داده و انتظار می‌رود تا هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.

دوره‌های گرمای شدید در الگوهای آب‌وهوای طبیعی رخ می‌دهد اما در سطح جهانی به دلیل گرمایش جهانی، این دوره‌ها مکرر، شدیدتر و طولانی‌تر شده‌اند.

هشت سال گذشته داغ ترین سال های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریباً به طور قطع گرم‌ترین سالی بوده که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.

تعداد بازدید : 43
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها